Lustiga black metal namn (I-K)

Here we go again! Innan vi sätter igång vill jag passa på att tacka för kommentarerna jag fått. Jag vill även lugna er med att jag kommer att fullfölja min mission, nämligen att lista de tramsigaste black metal-namnen mellan A och Z (har tyvärr inte hittat nåt kul på varken Å, Ä eller Ö..). Lömska Planer, Nattsmyg, Snorkel, Störtregn och Tarm är några av de godbitar ni har att se fram emot! Missat A-H?  Här är A-D, E-F och G-H.


Illness (Polen/Norge)
Vi börjar med bandet "Sjukdom". Inte överdrivet roligt kanske. Men skenet bedrar! Killen till höger kallar sig Gulnar (!) och sjunger samt spelar bas och gitarr. Keyboardisten Carrion (ett ord som jag varje gång associerar till "carrot", alltså morot) har lyckats med konstycket att sminka sig så att han ser ut som en blandning av ett spöke och en mimare. How fascinating.


In Infernal War (Brasilien)
Säg "In Infernal War" snabbt. Visst låter det som att man försöker säga "Infernal War" och stammar i början? Så skräckinjagande är dessa mörkrets män från Salvador att endast bandnamnet får oss att darra på rösten..  fast nyfiken blir jag såklart, vad fick dom att lägga till "In" i början? Med tanke på att det bara verkar finnas ett till band inom deras genre som heter "Infernal War" och dessa huserar så långt bort som i Polen. Hmm. Hmmm.


Inflammation (Tjeckien)
Ordet "inflammation" känns väl inte så elakt? Jag menar, det är ju inget dödligt precis utan yttrar sig bara i svullen och missfärgad hud. Så jag antar att nu är det fritt fram att döpa sig till saker som Bula, Blåmärke, Kramp eller varför inte Snuva? Inflammation har också skrivit en låt med den härligt svulstiga titeln "I See the Salvation in the Scandinavian Landscapes"!!


Immortal Death (Chile)
Odödlig........ död? Snacka om att lämna öppet mål. Då var det bara för mig att lugnt och fint traska fram och tåfjutta in bollen.


Inner Helvete (Portugal)
Det är inte bara det att jag har svårt för klumpiga språkblandningar, men jag tror inte killarna i Inner Helvete har tänkt längre med bandnamnet än att "va fan, det låter ju tufft". Ett inre helvete antyder ju ett mer introvert beskådande än vad låt-titlar som "Cut The Flesh For Satan" och "Slaughter The Pope" utlovar.


Intelectual Moment (Brasilien)
Intellektuellt ögonblick? Jaså, när skedde det undrar jag? Roger Lord Lucifer och Felipe Blaphemator kanske borde ha kollat upp stavningen först? Det här påminner mig om den gamla klassikern där två norrmän satt och språkade. Den ena sa "jag är intelligent" varav den andra väntade en stund och svarade .. "inte jag heller".


Istidraj (Singapore)
Istidraj betyder tydligen "blasfemisk/hädisk" på forntida arabiska. Men på svenska blir det lite roligare. Jag ser framför mig ett gäng pälsklädda neandertalare som dansar och har lite rajtantajtan för sig med stora glaciärer i bakgrunden. Om det nu fanns neandertalare under den senaste istiden. Det kan man verkligen undra.


Iskalla (Holland)
Brrrrr.. min hjärna vägrar att associera till något annat än iskalla.. öl. Och glassar. Kanske för att det är sommar?


Into the Darkness Is My Destiny (Brasilien)
Tack Brasilien för att ni anammat the black metal music! "In Mot Mörkret Är Mitt Öde" är ett så underbart pretentiöst bandnamn.. lika underbart som deras logo är obegriplig. Kanske skulle Baron Von Dark Valley (ja, han kallar sig faktiskt så!) flytta lite på sig så att alla bokstäverna fick plats?


Jammerskrik (Norge)
Översatt från norska betyder det ungefär "klagande skrik". Men det låter väl lite gulligt ändå? Jammerskrik. Ett passande namn på det ljud som katten häver ur sig när man råkar trampa den på svansen.


Kill The Kristians (Australien)
Har dessa australienare någonting emot alla som heter Kristian? Man skulle kunna tro det. Öppningslåten på demon "Kill The Kristians" heter nämligen "Dead Kristians". Anti-Kristianity? Hihihi.


Kludde (Belgien)
"-Vi skulle vilja ha en logo som symboliserar vårat namn på ett passande sätt.. något lite.. kluddigt, om du förstår?". Här är den tuffa översättningen av ordet Kludde: "the word is taken from Flemish Mythology. A Kludde is a water spirit which roams the Flemish country side. This creature hides in the twilight of dawn and sunset and attacks innocent travelers."


Kvasta (USA)
Jag ger upp. Jag lyckas inte hitta någon översättning på det ryska ordet кваста och jag tänker inte lägga ner mer tid på det heller. För min del kan det lika gärna vara påhittat. Så där ja, nu sätter jag mig på kvasta och flyger till Blackulla!


Khristenn Corpse (Venezuela)
Ja ja. I brist på annat får man väl hitta på ord. Eller stavningen. Va fan betyder "Khristenn" för nåt? Jag får det till "kristet lik" men där tar min fantasi slut. Suck.


Kvellen (Frankrike)
På kvellen kommer alla leskiga monster fram... är det inte lite lustigt att ett franskt band valt ett norskt namn men envisas med att skriva texter endast på franska? Det tycker jag.


Kvist (Norge)
Frågan jag ställer mig först och främst är: "varför inte gren"? En gren är stark, tålig och kan vara helt omöjlig att bryta av med blotta händerna. Men en kvist däremot är liten och tunn, kan vara seg men är faktiskt inget annat än en bebis-gren som inte blivit fullvuxen än. Kvist har krystat fram låt-titlar som "Forbannet Være Jorden Jeg Går På" och "Min Lekam Er Meg Blott En Byrde". Åhå jaja.

Bubblare som inte fick plats på listan: Inverted Prophet (Australien), Incest (Frankrike), Ingens (Frankrike), Insult (Brasilien), Isebarg (Tyskland), Ismåne (Ungern), Khnuth (Ryssland), Klompfot (Norge), Korvus (England), Kozmik Krypt (Grekland), Kreditor (Brasilien), Kukulcan (Mexico), Kveldskog (USA) och sist men inte minst Jäger (USA) med Tony Wolf på sång, bas och gitarr!

Kommentarer
Postat av: Petter

Istidraj är ju grym alltså :-) Det är typ vad jag ska ha på fredag här tror jag. Party like it's the ice age!



Knuth är ju inte att leka med heller! För tankarna till en äldre man!

2010-06-23 @ 22:05:45
Postat av: David

Haha! :-) Här är Khnuth: http://metal-archives.com/band.php?id=3540276136 . Han har "Dancer" som alias men det är nog bara för att han är så extremt stenhård som han kommer undan med ett så gulligt artistnamn...

2010-06-24 @ 09:23:19
Postat av: Ellicka

Jag hade rätt, David. Du skulle inte vara så pessimistisk. Du fick tillbaka pengarna för köpet. PUSS!!!!

2010-06-24 @ 15:03:36
URL: http://ellicka.blogg.se/
Postat av: David

Det hade du faktiskt :-) Jag ska försöka.. helt otroligt att det gick så snabbt när jag vill skickat in papprena, en dag!

2010-06-24 @ 19:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0