Roliga black metal namn!! (A-D)

Jag tänkte att jag skulle ta på mig den ambitiösa uppgiften att lista några av de roligaste bandnamnen jag kunnat hitta. Endast Black Metal (vilket också är en väldigt tacksam genre utan någon självdistans överhuvudtaget). Jag insåg att jag blir tvungen att dela upp det här i en följetong, så här kommer första. Vi får se när jag orkar fortsätta med nästa. Ett stort tack till http://www.metal-archives.com som gjorde denna uppgift möjlig :-)



...Aaaarrghh... (Turkiet)
Verkligen kul. Aaarrghh. "Currently the band consists of 2 members, both of which prefer to remain anonymous.". Det förstår jag.



Aasdgoihasdghexekul (Australien)
Grattis! Det är inte bara omöjligt att läsa eran logga, det är också omöjligt att uttala vad ni heter.



Absolute Fucking Chaos (Finland)
Absolut jävla kaos? Knappast med den bandbilden. Namnet i sig är inte speciellt kul, utan det är mer hur totalt dom misslyckas förmedla den attityd som ett sånt namn kräver. Sen undrar jag vem på bilden som är "Kalle The Man"?



Amyanka (Ryssland)
Amyanka. Amy Anka tänker jag.


Anorak (Brasilien)
"Anorak" betyder vindtät jacka, men förmodligen har det en annan betydelse också..



Balthazar (Nya Zeeland)
Professor Balthazar...


Bark (Norge)
Bark? Bark?! Var ska detta sluta..  det här är ju fanimej värre än både Kvist och Istapp!



Between The Frost (Spanien)
Ja, vad finns det egentligen mellan all frost? Mera frost??



Blackulla (Israel)
Black-Ulla? Blåkulla?  Where all the witches fly on Påskafton, to Blackulla!



Bornholm (Ungern)
Varför ett band från Ungern väljer sitt namn efter en liten ö utanför Skåne begriper jag bara inte. Sen ser loggan felstavad ut. BornNolm?



Corvus (Ungern)
Fniss. Någon som vill bilda ett band med mig? Falucorvus ska vi heta. Skämt åsido, Corvus betyder faktiskt "Korp" och har inget med korvar alls att göra tyvärr!


Cryptic Frost (USA)
Kryptisk frost? Frost som är svår att förstå sig på?? Vad är det med black metal-band och frost egentligen..



Demonic Laughter (Italien)
Här har vi bandet som döpt sig efter en ljudeffekt. Mooahahahahaha!!



Diabolic Wood (Italien)
Och priset för en av de fulaste loggorna någonsin går till.. Djävulskt Trä! "Wood" har ju en viss annan betydelse också. Hihi. Jag tror faktiskt att det här är ett seriöst band (Sportlov och liknande konstellationer är bannlysta från den här listan), men jag kan ha fel.

Sen har vi några bubblare som förtjänar att nämnas här också: Dunkelfront, Damask (Ryssland), Avslag (Tyskland), Djëvel (Spanien), Dask (Grekland), Dödenskog (England), Bloodythiirsty (Brasilien), Brabazom (Malaysia), Chrysanthemum (Spanien), Darkdark (USA), och Beyond Helvete från Tyskland.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul och långt inlägg älskling. Tycker du ska fortsätta med resten av alfabetet.



Med tanke på något helt annat.... Det ska bli kul att åka till Ed imorgon och äntligen få se Tullholmen på riktigt :)



Kyssar och kramar från din blivande fru!

2010-06-02 @ 22:21:50
URL: http://ellicka.blogg.se/
Postat av: Hanna Norström

Hahaha, vem skulle kunna göra detta bättre än du!? Daddes fina nya blogg känns som frisk luft i en stinkande värld. :)



2010-06-03 @ 01:43:30
Postat av: Petter

Kul läsning! Tycker att några av bubblarna förtjänade ordinarieplats dock. Särskilt Avslag och Damask :-) Kommer vi själva att dyka upp i listan?

2010-06-03 @ 17:59:12
Postat av: David

Svårt att välja när det finns så många kalkoner :-) Plockade bort en del namn som inte ens kom med bland "bubblarna". Nä, ingen Skin Infection, vi är inte tillräckligt usla :-)

Tack Hanna, fortsätt gärna läsa! Och till min blivande fru Hanna, hoppas det motsvarade förväntningarna! Puss och kram!

2010-06-03 @ 19:59:52
Postat av: Hanna

Ja det gjorde det :)

2010-06-04 @ 08:41:44
URL: http://ellicka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mitt inlägg hamnar kanske på fel bloggpost, för nu har jag läst hela listan. Det jag måste säga är i alla fall: WELL DONE! Förbannat rolig läsning, de däringa ondskefulla svartmetallarna och deras namnval är en outsinlig källa till glädje. Jag har läst flertalet såna här listor, och det kommer ständigt fram nya namn. Du ska ha all heder, en så grundlig lista som din har jag nog aldrig sett.

2010-12-14 @ 21:47:27
Postat av: BRETYLA

Vigg betyder blixt.

Svar: På vilket språk?
David

2011-05-15 @ 22:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0