Sanslösa black metal namn (G-H)

Det svåraste är inte att hitta nya roliga namn, utan att gallra bort! Det finns för många helt enkelt. Jag har redan hunnit med 28 st, och här kommer 14 nya. Om du vill läsa föregångarna så har vi här A-D och E-F.


Goatsignal (Finland)
Getsignal?? Jag är mållös. Vad ska jag skriva..?  Bää? Eller "varning varning, se upp alla getter för vargen!!"  Jag vet att gethuvudet är tänkt som en symbol för satan eller whatever, men när jag tänker på en get så tänker jag på ett knähögt djur med mycket päls som stångas och säger Bäääää.


Härsken (Sverige)
Det finns ett franskt black metal-band vid namn "Härskar" och det kan jag förstå. Ett punkband som kallar sig Härsken, det kan jag också förstå (att döpa ett punkband måste förresten vara en av de lättaste uppgifterna i världen, det är bara att sätta sig ner och stirra på något och sedan döpa bandet till det du tittar på först. "Ost" eller "Mjölkpaket" t.ex. om du sitter vid frukostbordet). Men Härsken.. nä, det är bara fånigt på alla sätt och vis.


Golgolot (Israel)
Som om en kines hade försökt säga "Gorgoroth" och sedan stavat det exakt som det låter. Dessa copycats har till och med använt samma typsnitt som sina norska idoler. Gulligt.


Grimnisse (Norge)
Thor Erik "Grimnisse" Helgesen spelade 2003 in en demo med låtar som "Under Guds hud", "Symboler i snö" och "Ulvene drar". Sedan la han ner projektet. Man kommer undan med mycket inom black metal-scenen.. och någonstans finns det någon som tycker att Grimnisse var det coolaste bandet på jorden. Det är inte jag.


Grym (Finland)
Grymt, sa grisen!


Hagelsturm (Österrike)
Har man slut på fräna kombinationer till ordet "frost" (lagom intressanta fakta: det finns/har funnits sammanlagt 7 st black metal-band som kallar sig bara "Frost"!) så kanske man klura ut något annat häftigt som har med vinter och kyla att göra... hmm, hagelstorm? Jag menar, hagel sticker ju i ansiktet och så gör det lite ont om man får det i ögonen. Jaa, det tar vi!!  Bandet bakom hitlåtar som "Liebeskrank (Lovesick)" och "Des Hasses Hufe (The Hooves of Hate)" bildades 2004 och splittrades.. 2004. Synd.


Happy Days (USA)
Men, kom igen.. ironi i all ära, men det här är verkligen... oinspirerat. Två galgsnaror och ett rakblad i loggan, månne texterna handla om självmord, depression och allmänt människohat tro? Ja då. Men "Happy Days" får mig först och främst att tänka på den gamla tv-serien med Fonzie och en gammal gospel-låt. Happy Days fantasilösa image-paket a'la HIM möter Shining gör mig lite deprimerad. Men det är kanske meningen?


Helsefyr (Sverige)
Vad ända in i helsefyr..?!? "Helsefyr" är ju ett sånt där ord som man censurerar sig själv med ifall man t.ex. slår sig hårt på någon känslig del med en hammare och det finns barn i närheten. "-Hääälvää.. jag menar hällsäfyr!". Varför finns det inget band som heter "Fan I Helvete"? Det är mycket elakare.


Helvete Natten (Tyskland)
Som att döpa ett band till "Satan Skog" eller "Jävlar Frost". Lite lustigt blir det. Bandmedlemmarna Tortourer (sic), Destroyer, Hellstorm och Fog (dimma??) kanske borde ha kollat upp den svenska grammatiken innan namnet valdes och logga ritades. Inte för att det är så jävla noga egentligen, men man framstår lätt som okunnig och därmed kanske lite mer löjlig än very very evil and true.


Helvete Svart (Italien)
Se ovan. Dessutom är bandbilden underbar! Om jag någon gång gör en lista med "de roligaste black metal-bilderna någonsin" så är denna självklar. Man kan ju fråga sig varför bara en av medlemmerna har corpse paint i ansiktet? Hann eller ville inte dom andra? Är det sångaren Danilo Napoli som har sminkat sig eller kanske basisten Alessandro? Mysteriet tätnar.


Human Skum (USA)
Låt mig gissa. Wretched (vocals and all instruments) tycker att alla människor är ett jäkla pack egentligen, och beslutar sig för att starta ett band som heter Mänskligt Avskum. Men genom att byta ut ett c i ordet scum mot k så får bandnamnet ett av följande betydelser: Dåligt Upplyst Människa, Illa Beryktad Människa eller Människa Vit Massa Av Små Bubblor På Ytan Av En Vätska. Typ.


Host (Polen)
"Host" kan ha många betydelser på engelska. Nattvardsbröd, härskara, konferencier, värd eller mängd/massa t.ex. Men jag tänker naturligtvis på ett ljud man ger ifrån sig vid förkylning eller vid försök till nedsväljning av väldigt liten matbit i luftstrupen.


Howling In The Fog (Italien)
Yla i dimman. Killen på bilden (Der Antikrist Seelen Mord - All instruments, vocals) har verkligen ångest för detta. "-Kunde jag verkligen inte kommit på nåt bättre, ååhhhh..."


Hvelvengel Av Helvete (USA)
Kriglord Blodmane och Noctis Herre kallar sig medlemmerna i detta band. Ord äro därmed överflödiga.

Och bubblarna, som inte riktigt men nästan kom med på listan: Galskap (Tyskland), Godass (Ryssland), Gnarparfarlen (Tyskland), Granhammer (Danmark), Grålysning (Tyskland), Gris (Kanada), Groll (Tyskland), Gullveig (USA), Hats Barn (Frankrike), Hystericum (Holland) och Hung By Fate (USA).

En hedersplats till Helslakt (Schweiz) för roliga artistnamn: Snoerte Skoggath (gitarr), Nitverk Skoggath (trummor) och Drevsroth Ninhvarth (bas).


Kommentarer
Postat av: Petter

Vinnare denna gång, Härsken! :-) Håller med att det hade funkar för ett punkband. Hade till o med varit riktigt bra för ett sådannt. Men nja...

2010-06-15 @ 21:39:19
Postat av: Hanna

Skrattade åt Howling In The Fog om du undrade :). Funderar även vad de som döpt sitt band till Gris tänkte på

2010-06-15 @ 22:26:04
URL: http://ellicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0