Löjliga black metal namn (E-F)

Här kommer då fortsättningen, och vi har nu kommit fram till del 2 i min ganska meningslösa (men roliga) följetong på denna blogg. Vill du läsa första delen (A-D), scrolla ner en bit eller klicka här..


Evil Winter Forest Screams (Österrike)
Onda Vinter Skog Skrik.. detta namn är verkligen på gränsen till parodiskt, men det är ju den oavsiktliga humorn jag är ute efter. Ger man ut självfinansierade skivor som "Förstörande Om Kristendomen" och "Screams of Dark Winter Nights" och tar det på blodigt allvar så har man definitivt förtjänat en plats på min lista!



Eistroll (Schweiz)
Lustiga bilder på snubbar i smink finns det sannerligen gott om, men bilder på fyra snubbar som sminkar sig, poserar för några foton och beslutar sig för att döpa sin ensemble till något.. riktigt kallt, elakt och norskt. Istroll! Sådana växer inte på träd vill jag lova. Det gör inte istroll heller. Tror jag.



Enthroning Silence (Italien)
Om man nu upphöjer tystnaden så jävla mycket, varför då spela musik? Okej då, lite långsökt, jag vet..



Evil Days (Thailand)
Detta är faktiskt ett enmansband, och jag gissar att det är killen med gitarren som kallar sig för "Bundit Ruckveratham". Ajajdå. Onda dagar alltså. De kanske kunde turnera ihop med Happy Days (USA)?



Exhausted Prayer (USA)
Utmattad bön.. men sluta be då om det är så satans jobbigt! Exhausted kan visserligen betyda "förbrukad" också, men min tolkning är roligare. Jag tror inte dessa grabbar är religiösa, utan med låtar som "The Meaninglessness And Futility of Existence" så handlar det förmodligen om att det är sååå jäkla jobbigt att leva och hujadenemej vilket existensiellt lidande vi måste genomgå.



Evermörk (Sverige)
Något som verkligen stör mig är när man blandar språk i bandnamnet. Evermörk från Sverige har medvetet valt att klistra ihop det engelska ordet Ever (alltid) med det svenska Mörk. Idioter. Men eftersom medlemmarna kallar sig Johan Vinter och Stefan Skogen misstänker jag parodi-tramsande. Trots det så sticker namnet verkligen i ögonen på mig. Därför får dom vara med ändå.



Envenom Thy Winds (USA)
Förgifta Dina Vindar. Med vadå? Fjärtar? Tihi.



Evig Blod (Österrike)
Ska man sno ska man göra det rätt! Antingen EvigT Blod eller t.ex. Evig Blodutgjutelse. Språkpolisen har rapporterat, klart slut.



Fjelldverg (Norge)
Over the fjells and far away.. fast med så små ben tar det förstås ganska lång tid.



Fantoft (Tyskland)
1992 bränner några norska snorungar/vandalister ner en kyrka i södra Norge. 15 år senare hedrar några tyskar händelsen med att döpa sitt band efter kyrkan (som senare återuppbyggdes). Ordet patetiskt räcker inte riktigt till längre.



Frost in absurdum (olika länder)
Immortal är med all sannolikhet skyldiga till denna världsomspännande frost-fetischism. Här är några av mina favoriter: Frostbeer, Frostbite, Deadly Frost, The True Frost, Necro Frost, Frostkrieg, Frostskogr, Rimfrost, Grimfrost, Frostkorp, Frost Flame, Black Frost och The Frost. Och förtvivla icke ni, mera frost lär det bli!



Funeral Fornication (Kanada)
Fornication betyder "otukt", som betyder "straffbart könsumgänge". Don't put any images in my head, please..



Fornskog (Kanada)
Inte helt oväntat skriver den här killen texter om naturen och skogar. Jag var länge tveksam om jag skulle ta med denna, men loggan motiverar mitt beslut tycker jag. Jag tror faktiskt inte att jag har sett något konstigare, fulare och lika barnsligt förut.. fascinerande.

Så avslutar vi återigen med några bubblare som inte fick vara med: Eisreflektionen (Turkiet), Fjord (Ungern), Fylfot (Kanada), Gast (Sverige), Element (Polen), Elk (USA), Evil Poetry (Kanada), Fairytale Abuse (Danmark), Framferd (Norge), Furdidurke (USA), Frekkr (Frankrike) och Finnthomaz (Finland).  Eisheth's Funeral (Mexico) får sin egna lilla hedersplats eftersom deras gitarrist kallar sig för Hellhomer och trummisen för NecroMüstïs!


-Hjälp! Vad kommer där från ovan och snakker det norsk?

Kommentarer
Postat av: Petter

Frostkrieg är nog vinnare denna gång. Ordet Krieg gör det mesta löjligt tycker jag, ända sen Nargaroth sa det där überfåniga i tv...

2010-06-07 @ 07:57:31
Postat av: David

Krieg är riktigt töntigt.. Nargaroth, vem är det? Nån från Mörk Gryning?

2010-06-07 @ 18:22:08
Postat av: Petter

Kolla Wikipedia! Johan brukar köra någon instrumentalare av honom i replokalen ibland. Men han sa ju alla fall de bevingade orden "Black Metal Ist Krieg" i tysk tv... Lame!!!

2010-06-11 @ 22:05:37
Postat av: Asbel

Sykt fett at bandet mitt Frostskogr fantes i denne bloggen:D

2010-10-10 @ 01:59:09
Postat av: Hanna

Kul att få en kommentar från en i ett band som är med här. Visar ju att de har lite självdistans kanske??



Grattis!!

2010-10-29 @ 18:56:30
URL: http://ellicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0